Sådan fungerer afregning på din betalingsløsning
Nettoafregning
Ved en nettoafregning bliver indløserens transaktionsgebyr trukket direkte fra det betalte beløb – dette betyder for dig som virksomhedsejer, at omkostning til indløseren er trukket fra den kortomsætning, som du modtager på din virksomhedskonto.
Ved nettoafregning har du derfor ikke nogen former for faktura eller anden afregningsform, da dette allerede er trukket fra.
Bruttoafregning
Bruttoafregning sikrer dig at de fulde beløb går ind med det samme – altså hele transaktionen som kunden gennemføre ved køb hos din virksomhed.
Modsat nettoafregning, så vil du modtage en faktura eller anden afregningsform, hvor du får en opgørelse over transaktionsgebyrerne for samtlige af transaktionerne i en given periode – typisk hver 30. dag. Dette gør det nemt og overskueligt for dig som virksomhedsejer at bogføre samt holde overblik over dine udgifter forbundet med transaktionerne.
Udbetaling
Hvis du har en indløsningsaftale på Dankort, så vil du få beløbet udbetalt så snart, at transaktionen er gennemført af kunden.
På Visa og Mastercard, som er internationale kort er det i dag en mulighed at forhandle på afregningstiden. Dette betyder for dig som virksomhed, at du potentielt kan opnå bedre cash flows ved at dine penge blive udbetalt hurtigere.
Hos Advisoa tager vi altid udgangspunkt i dine behov og ønsker, og vi hjælper dig med at forhandle de bedst mulige vilkår på netop din indløsningsaftale.