Ofte stillede spørgsmål

Skulle du have spørgsmål til Advisoa, vil du ofte kunne finde svaret forneden. Har du et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på forneden, hører vi naturligvis gerne fra dig på e-mail, telefon eller via vores chat. Siden vil løbende blive opdateret, som vi får spørgsmål ind.

Adskillige betalingsudbydere samlet under ét tag

Bag om forretningen

Advisoa er bygget til fremtiden og til dig, som erhvervsdrivende. Vi er et tech start-up med et personligt touch, hvor du har alt du skal bruge, når du skal tage stilling til din betalingsløsning. Vi er med andre ord, dit nye digitale betalingshus.

Via vores platform kan du sætte din nuværende betalingsløsning i et såkaldt udbud, hvorefter adskillige betalingsudbydere får mulighed for at byde ind på, at vinde dig som kunde. I udbuddet får betalingsudbyderne indsigt i relevante nøgletal om din forretning, der er med til at sikre dig de absolut bedste prisniveauer, samt din forretnings konkrete behov, der sikrer at du også får en løsning der matcher dette.

Når udbudsrunden er overstået, vil din personlige rådgiver gå alle muligheder igennem med dig og vejlede omkring den absolut bedste løsning til netop din forretning – ikke kun ift. prisen, men også ift. din forretnings behov. Vi sikrer dig derfor fuld gennemsigtighed, de absolut bedste vilkår og priser samt en attraktiv og holdbar løsning – også i fremtiden.

Vi har i dag forhandlet mere end 1.600 betalingsløsninger for danske erhvervsdrivende, og 8 ud af 10 af disse sparer mere end 40% på deres nuværende omkostninger ved håndtering af kortbetalinger.

Ja! Advisoa kan bruges af enhver virksomhed – uanset størrelse, marked og branche. Det, der kendetegner vores kunder er, at de alle kender til de problemstillinger, som netop var årsagen til, at Advisoa blev skabt. For høje priser, et ugennemsigtigt marked og en generel mangel på muligheder.

De er alle klar til at gøre kampen op med netop dette – og selvfølgelig den konstante forvirring, som følger med, ved branchens nuværende alt for komplekse og manuelle processer.

Det håber vi naturligvis også, at du er.

Mange erhvervsdrivende håndterer i dag sin betalingsløsning selv. Det kan betyde to ting:

Enten snakker man kun med én betalingsudbyder og får derfor ikke et reelt indblik i hvad markedet kan tilbyde ens forretning, hvorfor man går glip af et tilbud der måske var netop dét, som matchede ens forretning fra top til tå.

Alternativt afsætter man utallige timer – måske endda lønningstimer til ansatte – til først at sætte sig ind i sin løsning (og markedet som helhed), for herefter at snakke med hver enkel udbyder individuelt (måske endda af flere omgange, hvis man virkelig vil forhandle sin løsning). Men selv her er man ikke garanteret, at man ender med det rigtige match eller den bedst mulige pris. Og i virkeligheden var den tid nok bedre brugt på andre grene af ens forretning.

Derfor er vores motto også: Gør det du er bedst til, så gør vi det samme.

Vi har i dag forhandlet mere end 1.600 betalingsløsninger for danske erhvervsdrivende. Af disse, sikrer vi 8 ud af 10 mere end 40% i besparelse på deres nuværende omkostninger ved håndtering af kortbetalinger. Og så gør vi det 100% gratis og uforpligtende.

Advisoa er stiftet af tidligere konsulenter fra en af de største betalingsudbydere i Europa. Herfra kendte de alt til de udfordringer, man som erhvervsdrivende sidder med, når det drejer sig om sin betalingsløsning. Kombineret med deres stræben efter at gøre en forskel, lå det i kortene, at de skulle ændre på dette.

Du kan læse mere om historien bag Advisoa, og lære menneskerne bag det at kende, her.

Advisoa er ikke en betalingsudbyder. Vi er derimod dit bindeled til adskillige betalingsudbydere på markedet.

Via vores digitale platform hjælper vi dig med at finde den rigtige betalingsløsning med fokus på din forretnings behov og sikrer dig samtidig den bedst mulige pris, da din aftale bliver forhandlet specifikt ud fra netop din forretning.

Vi sikrer dig derfor med andre ord den rigtige betalingsløsning til den rette pris – altid.

Hvordan fungerer Advisoa

Via vores platform kan du sætte din nuværende betalingsløsning i et såkaldt udbud, hvorefter adskillige betalingsudbydere får mulighed for at byde ind på, at vinde dig som kunde. I udbuddet får betalingsudbyderne indsigt i relevante nøgletal om din forretning, der er med til at sikre dig de absolut bedste prisniveauer, samt din forretnings konkrete behov, der sikrer at du også får en løsning der matcher dette.

Når udbudsrunden er overstået, vil din personlige rådgiver gå alle muligheder igennem med dig og vejlede omkring den absolut bedste løsning til netop din forretning – ikke kun ift. prisen, men også ift. din forretnings behov. Vi sikrer dig derfor fuld gennemsigtighed, de absolut bedste vilkår og priser samt en attraktiv og holdbar løsning – også i fremtiden.

Du kan læse mere om hvordan Advisoa fungerer her.

Ikke via Advisoa. Med vores yderst kompetente Customer Success Teams hjælp, bliver du taget nemt og gnidningsfrit igennem hele dit skifte. Vi er der ikke kun fra du laver dit udbud til du godkender et forhandlet tilbud, men også efterfølgende, så din løsning bliver sat op korrekt.

Hovedregel #1: Gør tingene ordentligt første gang. Eller, som vores kære direktør, ville sige: ”Slow is smooth, smooth is fast”.

Ja, det kan du sagtens. Man kan f.eks. bruge én betalingsudbyder som leverandør af sin betalingsterminal ved fysisk salg eller betalingsgateway ved online salg, og have en anden betalingsudbyder som kortindløser – altså den part, som håndterer de forskellige typer af betalingskort, som I tilbyder køb via. Man skal dog sikre sig, at de forskellige betalingsudbydere, som man benytter, kan integrere op med hinanden.

Ja. Via vores matchmaking-funktion, finder vi hurtigt og effektivt den rigtige betalingsløsning, som dækker enhver af dine kunders behov, således at du kan varetage samtlige betalingsformer – også diverse 3. partsformer som f.eks. MobilePay, ApplePay og GooglePay.

We always make sure that your customers can pay – so please stay 😇

 

Advisoa samarbejder blandt andet med Swedbank Pay, Worldline (forhenværende Bambora), Elavon, ReePay, PensoPay, SumUp, FlatPay, OnPay og Gate2Payments.

Når du har godkendt et tilbud vil du blive kontaktet af en af en rådgiver fra vores Customer Success Team, der hjælper dig med at færdiggøre eventuelle praktiske ting ift. din aftale hos den vundne betalingsudbyder (f.eks. underskrivelse af aftalen, eftersendelse af bankdokumentation o. lign.) og herefter sørger for, at løsningen bliver sat op. Uanset om der er en tale om et simpelt skift af din indløsningsaftale, gennem en softwareopdatering til din betalingsterminal, eller en komplet udskiftning af din betalingsgateway på din webshop eller betalingsterminal i din forretning. Du skal faktisk bare læne dig tilbage, og nyde din nye og forbedrede betalingsløsning.

Why work hard, when you can work smart? 😉

Det tager i gennemsnit 5 til 7 hverdage, fra du har godkendt et forhandlet tilbud via Advisoa, til din nye og forbedrede betalingsløsning er godkendt, sat op og klar til brug.

Advisoa tjener penge via et servicegebyr hos den betalingsudbyder, der vinder dig som kunde. Dette servicegebyr er ens blandt alle betalingsudbyderne, hvorfor vi altid forholder os 100% objektive med fokus på én ting: At sikre din forretning de bedste priser og vilkår på din betalingsløsning.

Advisoa er gratis for dig som erhvervsdrivende, da vi oprigtigt mener at alle danske erhvervsdrivende – uanset størrelse – bør have en betalingsløsning, der matcher deres forretnings behov. Af denne årsag, er Advisoa altid 100% gratis og uforpligtende for dig, som erhvervsdrivende, at benytte. Og sådan bliver det ved med at være.

Gør det du er bedst til, så gør vi det samme 🤝

Sikkerhed og privatliv

Vi tager privatliv og sikkerhed meget seriøst. Al data omkring din forretning er krypteret og opbevaret sikkert, og aldrig delt med 3. part, medmindre du selv giver tilladelse til dette (f.eks. ved accept af en forhandlet betalingsløsning, hvor din forretningsdata bliver fremsendt til den vundne betalingsudbyder). Desuden efterlever vi alle former for GDPR-krav, der betyder, at vi behandler al persondata – bl.a. i forbindelse med KYC hos de respektive betalingsudbydere – lovligt.

Lær mere om hvordan vi håndterer data i vores privatlivs– og datapolitik.

Ja. Advisoa overholder enhver af de nye GDPR-krav til punkt og prikke.

Lær mere om hvordan vi håndterer data i vores privatlivs– og datapolitik.

Ja – vi har altid indsigt i din betalingsløsning, såfremt du har fået den forhandlet via Advisoa. Men det er faktisk kun til din fordel. Indsigten gør os nemlig i stand til altid at kunne give dig besked, hvis du kan få en bedre og/eller biligere betalingsløsning i fremtiden. Det kunne f.eks. være fordi din forretning vækster, og du får en markant højere omsætning, der danner grundlag for et lavere transaktionsgebyr. Det kan også være, at du åbner op i nye markeder, og derfor får flere udenlandske kunder. Eller måske bliver markedet bare presset af nye udbydere som forårsager at prisniveauerne overordnet set falder på markedet. 

Har du nogensinde ønsket, at du helt kunne slippe for at bekymre dig om administrativt arbejde forbundet med din betalingsløsning – og slippe for at tænke over, om du reelt betaler en fair pris, for at tage imod kortbetalinger fra dine kunder? Hvis du er som de 1.000+ erhvervsdrivende, som allerede bruger Advisoa, så ved vi allerede, at svaret er et klart ja.

Well… wish no more. The future is here 🚀

Al data omkring din forretning, og dig som person, er krypteret og opbevaret sikkert, og aldrig delt med 3. part, medmindre du selv giver samtykke til det. Dette kunne f.eks. være ved accept af en forhandlet betalingsløsning, hvor din forretningsdata altså bliver fremsendt til den vundne betalingsudbyder, med formål at blive onboardet som kunde.

Lær mere om hvordan vi håndterer data i vores privatlivs– og datapolitik.

“Der gik kun et par dage fra jeg kontaktede Advisoa, til de havde forhandlet min aftale. Jeg fik virkelig øjnene op for hvor meget jeg faktisk betalte for at tage imod kortbetalinger, selvom jeg egentlig følte, at jeg havde en okay løsning i dag. Havde slet ikke regnet med, at kunne spare så mange penge om året!”

Vicki Buerholt, Buerholt Guldsmed

Gør som hundredevis af andre og optimer din betalingsløsning med Advisoa. 8 ud af 10 sparer 40%

Kom i gang med Advisoa

Lad os hjælpe dig med at spare penge på at modtage betalinger fra dine kunder og sikre den rigtige betalingsløsning til den rette pris – 100% gratis og uforpligtende.

Din virksomhed kommer i første række

comment

Chat med en rådgiver

Vores rådgivere sidder klar alle hverdage fra 8-17, hvis du har brug for hjælp her og nu.

(+45) 71 90 40 56

Du kan altid ringe til os for uforpligtende og gratis sparring samt hjælp og vejledning.

send-message

info@advisoa.dk

Du kan naturligvis også sende os en mail. Vi besvarer alle henvendelser inden for 24 timer.