Få tidlig adgang

Wuhu! 🥳️ Du er skrevet op til tidlig adgang
udforsk platformen
Øv! Der skete en fejl. Prøv igen

Ofte stillede spørgsmål

Skulle du have spørgsmål, vil du ofte kunne finde svaret forneden. Har du et spørgsmål, som du ikke kan finde svar på forneden, hører vi naturligvis gerne fra dig. Siden vil løbende blive opdateret, som vi får spørgsmål ind.
Om Advisoa
Nysgerrig på hvem vi er, hvordan det startede eller noget helt tredje? Find svarene her.
find svar
Vores funktioner
Få svar på ofte stillede spørgsmål om Paypilot og platformens mange funktioner lige her.
Find svar
Sikkerhedspørgsmål
Har du spørgsmål til sikkerhed og privatliv? Frygt ej! Få svar på hvordan vi beskytter og værner om din data her.
Find svar

Om Advisoa

Hvad er Advisoa?
Advisoa blev grundlagt med en vision om at skabe transparens i betalingsbranchen, og give kontrollen tilbage til danske virksomhedsejere. Virksomheden blev til ud fra en årelang erfaring med komplicerede betalingsprocesser og uigennemsigtige omkostningsstrukturer, som mange virksomheder kæmper med. Vores data viser, at 9/10 virksomheder intet ved om betalinger. Og værre endnu, så oplever 8/10, at de ikke har den rigtige betalingsløsing - alt imens 7/10 har fejl i håndtering, og bogføring, af salg og transaktioner.

Gennem vores rejse har vi erfaret, at der er behov for en platform, der kan tilbyde bedre kontrol, indsigt og automatisering af betalinger – hvilket førte til udviklingen af Paypilot. Vores mål er at hjælpe webshops med at optimere deres betalingsløsninger, reducere omkostninger og fremme vækst og automatisering gennem enkle og brugervenlige løsninger.
Hvad er Paypilot?
Paypilot er Advisoas egen platform, udviklet til at gøre betalingshåndtering for e-handelsvirksomheder enklere, mere transparent og omkostningseffektiv samt fremme automatisering af ellers manuelt, trivielt, arbejde som f.eks. bogføring og fejlhåndtering.

Paypilot er en freemium SaaS, som gratis tilbyder webshops 360° dataindsigt og analyser af betalingsdata, så de kan optimere deres drift. Med fuld transparens over omkostninger og vilkår hjælper platformen virksomheder med at holde overblikket. Desuden automatiserer Paypilot bogføringen af betalinger og sikrer, at du altid har den mest optimale betalingsløsning – alt sammen uden manuelt arbejde, hvilket sparer tid og reducerer fejl.

Foruden den gratis version af Paypilot, tilbyder Paypilot også et premium lag, kaldet Paypilot Plus. Med Plus tager du din webshop til næste niveau, og kan integrere direkte med din bank for at levere et bankdashboard, som giver et dybdegående indblik i dit cashflow beriget med betalingsdata, og samtidig automatiserer bankafstemning, med formål at fuldende bogføringen. Herudover automatiseres fejlhåndtering af fejlende/manglende hævninger, udbetalinger mv., samt fejl i checkouts, hvilket reducerer tabte eller fejlede salg. Endeligt gør Paypilot Plus alle dine transaktioner CO2-neutrale, og sikrer både økonomisk effektivitet og bæredygtighed for din virksomhed.
Er Advisoa en betalingsudbyder?
Nej, Advisoa er ikke en betalingsudbyder. I stedet fungerer vi som en uafhængig digital betalingsekspert, der hjælper din virksomhed med at få fuldt overblik over jeres betalingsløsninger og optimere dem. Vores platform, Paypilot, giver indsigt i dine betalingsdata, hjælper med at reducere omkostninger og sikrer, at du altid har den bedste løsning, og automatiserer det tunge manuelle arbejde, forbundet med kortbetalinger, så du kan bruge tiden på det du er bedst til. Vi leverer ikke selve betalingsgatewayen eller håndterer betalinger på dine vegne, som en kortindløser. Vi samarbejder i stedet med adskillige betalingsudbydere
i branchen for at optimere deres løsninger til netop din forretning.
Hvorfor skal min webshop bruge Paypilot?
Vores platform, Paypilot, giver din webshop en unik mulighed for at optimere betalingshåndteringen, spare tid og reducere omkostninger. Med den gratis version får du 360° dataindsigt, automatisk bogføring og fuld transparens over omkostninger, hvilket sikrer, at du altid har de bedste betalingsløsninger – alt sammen uden manuelt arbejde. Herudover, så sørger vores automatiske bogføring også for, at du lever op til den nye digitale bogføringslov, som påkræver at alle regnskabspligte virksomheder i Danmark bogfører digitalt, bl.a. gennem automatiseringer. Sælger du til EU-lande, håndterer vi også OSS-moms, der sikrer, at du lever op til OSS-ordningen, og er klar hvis SKAT kommer forbi til kontrol.

Med Paypilot Plus får du ekstra fordele som bankintegration, forbedret cashflow-indsigt, automatisk bankafstemning og fejlhåndtering, som øger din konvertering og gør alle transaktioner CO2-neutrale.

Uanset hvilken plan du vælger, står din virksomhed stærkere og mere effektivt rustet til fremtiden.
Hvorfor er Paypilot gratis?
Paypilot er gratis, fordi vi ønsker, at alle virksomher bør have nem adgang til den rigtige betalingsløsning, ift. deres forretnings og kunders behov, og ikke bør døje med høje omkostninger, som spiser bundlinjen. Vi mener, at virksomhedsejere fortjener fuld transparens i en ellers uigennemsigtig branche, og at altid bør bibeholde kontrollen over deres betalingsløsning.

Derudover mener vi at det bør være betalingsudbydernes ansvar at sikre, at deres løsninger lever op til den nye digitale bogføringslov, men da de ikke har taget det ansvar, tilbyder vi en platform, der automatisk gør dette for dem.

Ved at benytte Paypilot gratis kan din virksomhed drage nytte af de essentielle funktioner og opgradere til Plus, når behovet opstår.

Vores funktioner

Hvilken indsigt giver Paypilot i vores data?
Paypilot tilbyder 360° dataindsigt fra din(e) webshops og betalingsløsning(er), hvor du bl.a. får adgang til alle dine ordrer, kunder, transaktioner, afregninger mv. fra ét miljø. Samtidig får du detaljerede analyser af dine salg, kunder, transaktioner og betalingsmetoder samt omkostninger, så du kan optimere din betalingsinfrastruktur- og betalingsløsning.
Hvordan kan Paypilot reducere vores omkostninger?
Paypilot giver fuld transparens over gebyrer og vilkår, hvilket gør det nemmere at identificere og reducere unødvendige omkostninger. I samspil med vores autopilot, og din salgs- og kundedata, kan vi automatisk matche dig op med den helt rigtige betalingsløsning, der ikk blot optimerer din konvertering, men samtidig reducerer dine omkostninger, gennem en effektiv og databetonet omkostningsoptimering på din(e) betalingsløsning(er).
Hvordan kan Paypilot gøre min webshop compliant med den nye digitale bogføringslov?
Paypilot automatiserer bogføringen af alle salg, refunderinger, udbetalinger og tilbagebetalinger samt fragt, kortgebyrer og moms, herunder OSS-moms. Dette sikrer, at transaktionerne fra din webshop bliver registreret korrekt i dit regnskabsprogram, f.eks. e-conomic eller Dinero, uden manuelt arbejde, i takt med lovgivningen om digital bogføring, som dækker dig ind, hvis SKAT skulle komme forbi til kontrol.
Hvad er forskellen på Paypilot og Paypilot Plus?
Paypilot tilbyder gratis indsigt og automatisering, mens Paypilot Plus tilføjer avancerede funktioner som bankintegration, dybere cashflow-indsigt, automatisk bankafstemning, automatisk fejlhåndtering og CO2-neutrale transaktioner.
Jeg er ikke en webshop - kan jeg bruge Paypilot?
Paypilot er bygget til webshops, men vi arbejder pt. på at gøre det tilgængeligt til e-commerce forretninger, generelt - herunder abonnementsforretninger, markedspladser og andre e-commerce bårne forretninger.

Herudover, så er det også muligt i udvalgte tilfælde, at håndtere fysiske salg, via Paypilot. Driver du f.eks. en Shopify webshop, hvor du også sælger fysisk via Shopify POS, håndteres denne kanal også af Paypilot.

Er du nysgerrig på udviklingen, er du altid velkommen til at kontakte os direkte.

Sikkerhed & privatliv

Hvordan beskytter i mine oplysninger og data?
Advisoa prioriterer sikkerheden højt. Alle data og oplysninger på Paypilot er beskyttet med avanceret kryptering på bankniveau og gemmes i PCIDSS-niveau 1-kompatible datacentre inden for EU. Data, der udveksles mellem vores servere og tredjepartsleverandører, f.eks. din webshop, din betalingsløsning, dit regnskabsprogram og øvrige datakilder, er beskyttet med 2048-bit SSL-kryptering, og al data overføres sikkert gennem VPN-tunneler til en certificeret niveau 1 PCIDSS-processor. Dette sikrer maksimal beskyttelse af følsomme oplysninger.
Hvordan sikrer Advisoa overholdelse af GDPR?
Advisoa overholder GDPR ved at sikre, at dine persondata behandles med fuld gennemsigtighed og i overensstemmelse med gældende lovgivning. Vi anvender robust kryptering og lagrer dine data i PCIDSS-kompatible datacentre inden for EU. Vi indsamler kun de nødvendige oplysninger for at levere vores tjenester, og vi deler kun dine data med tredjepart, når det er nødvendigt, og altid i henhold til GDPR. Du har fuld kontrol over dine data og kan til enhver tid anmode om indsigt, rettelser eller sletning af dine oplysninger.
Bliver mine data delt med tredjeparter?
Advisoa deler kun dine data med tredjeparter, når det er nødvendigt for at levere vores tjenester, eller når det er krævet i henhold til lovgivning. Alle tredjeparter, vi samarbejder med, er forpligtet til at beskytte dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR, og vi sikrer, at dine data kun anvendes til de formål, som du har givet samtykke til. Derudover videregiver vi aldrig dine oplysninger til kommercielle formål uden dit udtrykkelige samtykke, f.eks. ifm. et skifte til en ny betalingsudbyder, hvor du aktivt har godkendt en aftale herfra.
Hvilke sikkerhedsforanstaltninger har I implementeret for at beskytte min virksomheds finansielle bankdata?
Advisoa deler kun dine data med tredjeparter, når det er nødvendigt for at levere vores tjenester, eller når det er krævet i henhold til lovgivning. Alle tredjeparter, vi samarbejder med, er forpligtet til at beskytte dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR, og vi sikrer, at dine data kun anvendes til de formål, som du har givet samtykke til. Derudover videregiver vi aldrig dine oplysninger til kommercielle formål uden dit udtrykkelige samtykke, f.eks. ifm. et skifte til en ny betalingsudbyder, hvor du aktivt har godkendt en aftale herfra.

Uanset om du har spørgsmål, eller blot vil sige hej

Hvis du har øvrige spørgsmål, eller blot vil sige hej, kan du altid sende os en mail. Vi besvarer alle henvendelser inden for 24 timer.

Kontakt os

Vi besvarer alle henvendelser inden for 24 timer.

Få adgang til Paypilot, før dine konkurrenter

100% transparens
360° indblik i din forretning
Èt system med adgang til alt
Vink farvel til manuelt arbejde
Autopilot på din betalingsløsning
100% transparens
360° indblik i din forretning
Èt system med adgang til alt
Vink farvel til manuelt arbejde
Autopilot på din betalingsløsning
100% transparens
360° indblik i din forretning
Èt system med adgang til alt
Vink farvel til manuelt arbejde
Autopilot på din betalingsløsning